شرایط استفاده از خدمات

متن پیش رو توضیحی دربارهٔ شرایط استفاده از برنامه و وب‌سایت ترازو به آدرس etarazoo.com و تمام خدمات و سرویس‌های ارائه شده از طریق آن است.
استفاده از خدمات ما، به این معنی است که با این شرایط موافقت کرده‌اید. لطفا برای آشنایی با شرایط استفاده از ترازو این سند را مطالعه کنید و چنانچه سؤالی برایتان پیش آمد خوشحال می‌شویم با ما تماس بگیرید.

ماده ۱) تعاریف

در این بخش واژه هایی که در متن سند مورد استفاده قرار می گیرند، تعریف می شوند.

  • ترازو: بستر ارائه‌ی خدمات هوشمند حقوقی به صورت آنلاین است. در ترازو خدمات مشاوره حقوقی به صورت آنلاین ارائه میشود و پس از بررسی اسناد و مدارک مشتری، اسناد حقوقی مورد نیاز او نظیر قرارداد، دادخواست، لایحه دفاعیه و شکوائیه برای وی تنظیم می گردند.
  • سایت: آدرس اینترنتی ترازو به نشانی www.etarazoo.com
  • محتوای سایت: شامل مقالات، عکس،فیلم، اخبار و سایر داده های منتشر شده در سایت و وبلاگ است.
  • کاربر: هر فردی که از طریق اینترنت وارد سایت ترازو شده باشد، کاربر تلقی می شود.
  • عضو: کاربری که به عضویت سایت درآمده باشد، عضو تلقی می شود.
  • دریافت خدمات: دریافت خدمات از سایت ترازو عبارت از دریافت داده های آموزشی از سایت و وبلاگ و دریافت خدمات حقوقی شامل و نه محدود به تنظیم قرارداد، دادخواست، لایحه دفاعیه، شکوائیه، وصیتنامه و … به صورت اینترنتی است.
  • اطلاعات محرمانه: اطلاعاتی که توسط کاربران در اختیار ترازو قرار داده می‌شود اعم از اطلاعاتی که به صورت مستقیم از سوی کاربران وارد می‌شود و همچنین اطلاعاتی که به صورت خودکار و در نتیجۀ بهره برداری از خدمات ترازو در اختیار شرکت قرار داده می‌شود.

قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران : کلیه قوانین مصوب مجلس شورای اسلامی، شوراهای عالی، مجمع تشخیص مصلحت نظام و همچنین مصوبات سایر نهادهای قانونی از جمله قانون اساسی، قوانین عادی، آئین نامه های اجرایی، بخشنامه‌ها، دستورالعمل‌ها و کلیه ضوابط قانونی حاکم بر انجام موضوع قرارداد.

ماده ۲) محدودیت سنی

برای ایجاد حساب کاربری و استفاده از خدمات آموزشی و مشاوره های رایگان از طریق ترازو هیچ گونه محدودیت سنی وجود ندارد؛ لکن برای دریافت خدمات غیر رایگان لازم است بالای ۱۸ سال داشته باشید. به این منظور اگر زیر ۱۸ سال دارید، لطفا از والدین یا قیم قانونی خود بخواهید حساب کاربری ایجاد کنند و بر فعالیت شما نظارت داشته باشند.

ماده ۳) نیازمندی‌های اولیه کاربری

برای استفاده از سرویس‌های ما، به دستگاهی نیاز است که نرم‌افزاری سازگار و دسترسی به اینترنت فعال داشته باشد. این دو عامل بر کیفیت عملکرد و نحوه ارائه سرویس‌های ترازو تأثیر می‌گذارند.

ماده ۴) هزینه استفاده

برخی خدمات ترازو رایگان است و شما برای استفاده از سایت، متحمل هیچ هزینه‌ای نخواهید شد. اما برای دسترسی به خدمات آن نیاز به اتصال به اینترنت است. به همین دلیل ممکن است شرکت ارائه دهنده خدمات اینترنت از شما بابت استفاده از اینترنت هزینه‌ دریافت کند. همچنین در صورتی که بخواهید از خدمات غیر رایگان موجود در ترازو استفاده کنید، لازم است طبق تعرفه های مشخص شده در سایت، نسبت به پرداخت هزینه آن اقدام کنید.

ماده ۵) کاربران بین‌المللی

تمامی داده های موجود در ترازو روی سرورهایی در داخل ایران نگهداری می‌شوند. امکان استفاده از خدمات و داده های ترازو در خارج از ایران وجود دارد اما تشخیص موانع حقوقی و قانونی استفاده از خدمات ترازو در کشورهای دیگر بر عهدهٔ خود کاربر است و ترازو در این زمینه مسئولیتی ندارد.

ماده ۶ ) ایجاب و قبول سفارش

مشابه محیط فیزیکی، در محیط الکترونیکی نیز هر گونه داد و ستدی که انجام می گیرد، نشان دهنده وقوع یک عقد یا قرارداد می باشد. عقد یا قرارداد مطابق ماده ۱۸۳ قانون مدنی عبارتست از اینکه ” یک یا چند نفر در مقابل یک یا چند نفر دیگر تعهد بر امری نمایند و مورد قبول آنها باشد ” ؛ بر همین اساس قرارداد آنلاین نیز قراردادی است که از طریق “داده پیام” منعقد می گردد.

ایجاب، پیشنهاد انجام یک معامله به شخص دیگر است بطوریکه اگر پیشنهاد مزبور مورد قبول واقع گردد، عقد منعقد می گردد. قبول نیز عبارتست از اعلام رضایت به ایجاب ابراز شده برای انعقاد قرارداد. بنابراین هنگامی که ایجاب و قبول از طریق داده پیام انجام گیرد، یک قرارداد آنلاین منعقد شده است، لذا هنگامی که مشتری نسبت به پذیرش شرایط و مقررات سایت و شرایط حریم خصوصی اقدام می کند یا از طریق بسترهای اینترنتی خدماتی دریافت می کند، در واقع قرارداد منعقد شده است و ملزم به تعهدات آن بوده و اگر پرداختی لازم باشد ملزم به پرداخت وجه آن می باشد.

گرچه طبق روال کاری ترازو، برخی خدمات به صورت رایگان می باشد، اما در مواردی که خدماتی غیر رایگان ارائه می شود در مرحله اول کاربران یا اعضا، تقاضای دریافت خدمات کرده و وارد درگاه پرداخت شده و نسبت به واریز مبلغ مربوط به خدمات مورد نیاز خود می نمایند، این امر به منزله ایجاب بوده و ارائه خدمت به وسیله ترازو به منزله قبول است.

تقاضای ارائه خدمت به منزله آگاهی و قبول قوانین سایت بوده و لذا کاربران و اعضا موظف هستند قبل از هر گونه ثبت تقاضا این قوانین را به دقت مطالعه و در صورتیکه با آنها موافق است، تقاضای خود را ثبت نماید.

ماده ۷) حساب کاربری ترازو

برای استفاده از برخی سرویس‌ها و خدمات ترازو، لازم است حساب کاربری ایجاد کنید که مستلزم این است که شرایط مربوط به محدودیت سنی مذکور در ماده ۲ را داشته باشید.

برای ایجاد حساب کاربری در ترازو ثبت یک آدرس ایمیل و شماره تلفن همراه ضروری است. می‌توانید نام کاربری را به دلخواه انتخاب و نظرات خود را دربارۀ ما با همین نام ثبت کنید اما در صورتی که نام کاربری شامل موارد زیر شود، نظر کاربر نمایش داده نخواهد شد:

  • حاوی اطلاعات تماس با کاربر باشد -از جمله شماره تلفن و ایمیل، آدرس سایت و تلگرام و دیگر شبکه‌های اجتماعی-
  • شامل الفاظ رکیک یا توهین‌آمیز باشد.
  • شامل محتوای تبلیغاتی باشد.
  • حاوی اطلاعات و داده هایی باشد که بر اساس قوانین جاری کشور، انتشار آنها غیر قانونی است.

در نظر داشته باشید مسئولیت تمامی فعالیت‌هایی که از طریق حساب کاربری هر کاربر صورت می‌گیرد بر عهده شخص اوست و ترازو هیچ مسئولیتی در این‌باره ندارد.

به همین دلیل لازم است در حفظ حساب کاربری خود، تمامی موارد امنیتی را رعایت کنید. برخی از این موارد را برمی‌شماریم:

  • از دستگاه‌های متفرقه وارد حساب کاربری خود نشوید.
  • ایمیلی را که با آن حساب کاربری ساخته‌اید واگذار نکنید.
  • به محض تغییر شماره تلفن همراه، شماره جدید را در حساب خود ثبت کنید و پیش از تغییر، شمارهٔ قبلی را واگذار نکنید.

هر زمان که متوجه استفادهٔ غیرمجاز از حساب کاربری خود در ترازو شدید، حتماً با ما تماس بگیرید.

ماده ۸) مراحل دریافت خدمات ترازو

  • تقاضای دریافت خدمات: در این مرحله کاربران و اعضا می توانند، تقاضای خود مبنی بر دریافت خدمات را از طریق حساب کاربری خود یا سایر راه های ارتباطی مطرح کنند. این تقاضا می تواند برای دریافت خدمات رایگان یا غیر رایگان باشد.
  • پاسخ به تقاضاهای دریافت شده: حسب مورد که تقاضاهای دریافت شده برای خدمات ترازو در چه دسته ای قرار می گیرند، ترازو به این ترتیب اقدام می کند که: محتواهای آموزشی موجود در سایت ترازو، به سهولت و فوری در اختیار تمامی کاربران و اعضا است. برای پاسخگویی رایگان به سوالات کاربران و اعضا، این اقدام نهایتاً ظرف ۲۴ ساعت انجام خواهد شد. برای تقاضاهای دریافت خدمات غیر رایگان جهت اخذ مشاوره حقوقی و تنظیم اسناد حقوقی مورد نظر کاربران و اعضا، کاربران و اعضا به محض ارسال درخواست وارد درگاه پرداخت بانکی می شوند تا نسبت به پرداخت هزینه های مربوطه اقدام نمایند. ترازو حداکثر ظرف ۲۴ ساعت بعد از زمان پرداخت، مشاور یا وکیل مربوطه را معرفی نموده و هماهنگی میان کاربران و مشاوران و وکلا، را انجام می دهد. خاطرنشان می شود با توجه به ایام تعطیلات رسمی و پیک های کاری ممکن است این زمان دستخوش تغییراتی شود که ترازو تلاش می کند این اتفاق نیوفتد.
  • ثبت اطلاعات و عضویت در سایت: کاربران و اعضای محترم ترازو برای دریافت خدمات رایگان ملزم به ثبت نام در سایت نمی باشند. اما در صورتی که بخواهید خدمات غیر رایگان دریافت کنید باید ثبت نام کنید، با انجام این کار علاوه بر آنکه در مراجعات بعدی مجبور به وارد کردن اطلاعات خود نمی باشند، می توانند از مزایای عضویت در سایت از جمله آگاهی از آخرین اخبار و اطلاعات و پیشنهادهای ویژه ترازو بهره مند شوید.
  • با ثبت این اطلاعات، کاربران و اعضا ضمن اطمینان از محفوظ بودن اطلاعات خود نزد ترازو، به ترازو اختیار می دهند تا از این اطلاعات جهت برقراری ارتباط و بالا بردن کیفیت خدمات خود استفاده نماید.
  • توجه: کاربران و اعضا در هنگام ورود اطلاعات باید اطلاعات خود را با دقت و به درستی وارد سایت نمایند، در غیر اینصورت مسئولیت بروز هرگونه مشکل و ضرر و زیان احتمالی بر عهده ایشان می باشد.
  • خرید امن: در مواقعی که کاربران و اعضا برای دریافت خدمات غیر رایگان نسبت به پرداخت اینترنتی در سایت اقدام میکنند، سعی کرده‌ایم تمامی جوانب یک پرداخت ایمن را در نظر بگیریم. از این رو همه‌ٔ اطلاعاتی که در زمان پرداخت وارد می‌کنید، در درگاه بانکی وارد می‌شوند و به هیچ‌عنوان در ترازو ثبت یا ذخیره نخواهند شد و صرفا از طریق درگاه بانکیِ مورد استفاده، قابل پیگیری خواهند بود.
  • ارائه دهنده نهایی خدمات: ارائه دهنده نهایی خدمات به کاربران و اعضا، وکلا، مشاوران و کارشناسانی هستند که از سوی ترازو به ایشان معرفی شدند. کلیه این افراد مکلف به رعایت مقررات قانونی بوده و بایستی تمامی تلاش خود را در چارچوب مقررات قانونی برای احقاق حق کاربران و اعضا به کار گمارند. ترازو تمامی تلاش خود را به کار خواهد بست که این افراد از بین متخصصان و افراد زبده انتخاب شده و حتی الامکان آموزش های لازم را برای ارائه خدمات مربوطه دیده باشند. لازم به ذکر است مسئولیت رعایت این مقررات با وکلا، مشاوران و کارشناسان معرفی شده است و هر یک حسب مورد بر اساس قوانین عمومی و اختصاصی مربوط به حوزه کاری خود علی الخصوص مقررات وکالت دادگستری و مقررات کارشناسان رسمی دادگستری در نهایت صداقت و درستی عمل خواهند کرد.
  • می‌توانید برای مطالعهٔ سؤالات متداول مربوط به ترازو به صفحه پرسش های متداول سایت مراجعه کنید.

ماده ۹) هزینه ها و پرداخت

  • متقاضی باید برای دریافت خدمات غیر رایگان هزینه پرداخت نماید. مبلغ این هزینه ها در بخش خدمات سایت قابل رویت است و باید به صورت الکترونیکی و از طریق درگاه بانکی پرداخت شود.
  • کاربر می‌پذیرد هزینۀ خدمات از طرف ترازو مشخص می‌شود و پس از استفاده از آن نمیتواند اعتراضی نسبت به هزینۀ خدمات داشته باشد. بدیهی است از آنجایی که کاربر مجاز به عدم پذیرش هزینۀ اعلام شده از سوی ترازو می‌باشد، در صورت قبول، متعهد به پرداخت آن می‌باشد و به همین منظور کاربر مذکور با قبول این شرایط و مقررات به ترازو اختیار دریافت و وصول مبالغ مورد نظر را می دهد.
  • پرداخت هزینۀ خدمات فقط از طریق روش‌هایی که توسط ترازو مشخص می‌شود، به حساب بانکی مورد نظر ترازو، می‌تواند صورت گیرد.
  • کاربران می‌پذیرند هزینۀ خدمات ارائه و اعلام شده از سوی ترازو، ممکن است بسته به ویژگی‌های خدمات ارائه شده از جمله نوع پیچیدگی ها و صعوبت های خدمات حقوقی ارائه شده، زمان مورد نیاز برای حل مساله، تغییرات ایجاد شده در حین ارائه خدمات و یا عوامل دیگر متغیر باشد. در هر صورت رقم اعلام شده از سوی ترازو بر اساس استانداردهای متعارف تعیین گردیده است و در صورت پذیرش از سوی کاربران، ایشان حق طرح هیچگونه ادعا و اعتراضی دراین خصوص نخواهند داشت.
  • کاربران می پذیرند که کلیه هزینه های مربوط به دفاع از حقوق ایشان از جمله هزینه های دادرسی، کارشناسی، دریافت کپی مصدق و غیره بر عهده ایشان است و ترازو هیچگونه مسئولیتی در این خصوص نخواهد داشت.
  • پرداخت حق الزحمه مشاوران و وکلاء توسط ترازو صورت می گیرد و کاربران خارج از فرآیند تعیین شده به وسیله ترازو نباید هیچ گونه پرداختی به وکیل یا مشاور مربوط داشته باشد. در صورت پرداخت مستقیم وجه به وکیل یا مشاور مربوطه مسئولیت این امر با کاربر خواهد بود و ترازو هیچ گونه مسئولیتی در این خصوص نخواهد داشت.

ماده ۱۰) روشهای ارائه خدمت

  • خدمات آنلاین شامل مشاوره حقوقی آنلاین و تنظیم اسناد حقوقی نظیر قرارداد، دادخواست، شکوائیه، لایحه دفاعیه، وصیتنامه و غیره و همچنین انتشار محتواهای آموزشی به صورت آنلاین است که همگی بر بستر اینترنت به کاربر ارائه خواهد شد.
  • معرفی مشاور، وکیل و کارشناس به صورت اینترنتی و تلفنی بوده و متقاضی دریافت این خدمات مکلف است راس ساعت و روز مقرر با وکیل، مشاور یا کارشناس تماس حاصل کند. لازم به ذکر است با توجه به اینکه ارائه خدمات مشاوره ای و تنظیم اسناد حقوقی اصولاً در یک فرآیند مدت دار عرضه می شود، در زمان مراجعه متقاضی به ایشان، مدت ارائه خدمت اعلام خواهد شد و فرآیند رسیدگی به مساله برای متقاضی شرح داده خواهد شد.
    تبصره) چنانچه متقاضی در زمان مقرر برای دریافت خدمت با وکیل، مشاور یا کارشناس تماس نگیرد، جلسه وی کنسل شده و تعیین وقت جدید در اختیار ترازو خواهد بود و در زمانی که تعیین وقت جدید با در نظر داشتن برنامه های مشاوران، وکلا و کارشناسان ممکن باشد، انجام خواهد شد. شایان ذکر است هر جلسه صرفاً یک بار قابل تجدید است و در صورتی که کاربر در نوبت دوم نیز تماسی نگیرد، جلسه دیگری برای وی تنظیم نخواهد شد و مبلغ پرداخت شده نیز عودت نشده و بابت هزینه اتلاف وقت وکیل، مشاور یا کارشناسی که دو نوبت منتظر او بوده، به ایشان پرداخت خواهد شد.

ماده ۱۱) نکات مهم در هنگام ارائه خدمات

  1. متقاضیان محترم دریافت خدمات موظف هستند هنگام تماس با وکلا و مشاورین محترم در نهایت صداقت و درستی کلیه اطلاعات و مدارک و مستندات خود را در اختیار ایشان قرار داده و از کتمان حقایق جداً خودداری نمایند. چنانچه در هر مرحله ای عدم صداقت و درستی اطلاعات دریافت شده از مشتریان کشف شود، ترازو و وکلا و مشاورین همکار ترازو اختیار فسخ یک طرفه قرارداد همکاری را خواهند داشت و اگر چه از بابت اطلاعات نادرست چه از باب فسخ قرارداد خسارتی وارد شود، جبران آن به عهده مشتری خواهد بود.
    تبصره) چنانچه به دلیل مندرج در این ماده، قرارداد همکاری فسخ شود، به عنوان جبران خسارات وارده به اعتبار مجموعه ترازو، کلیه مبالغی که به وسیله مشتری پرداخت شده به نفع ترازو منظور خواهد شد.
  2. در هنگام استفاده از خدمات، ترازو می تواند به هر طریق قانونی که مد نظر دارد نسبت به احراز هویت متقاضی اقدام نماید. چنانچه فردی از اجرای اقدامات این فرآیند خودداری کند، ترازو اختیار دارد از ارائه خدمت به وی خودداری کند، در اینصورت کلیه هزینه های مربوطه بر عهده مشتری خواهد بود.
  3. چنانچه مشتریان در اثنای دریافت خدمات بنا بر دلایل غیر موجه یا غیر قانونی بنا بر تشخیص مرجع حل اختلاف مندرج در این شرایط، از ادامه کار منصرف شود، مکلف است کلیه خسارات وارده به ترازو را جبران کند. در این مورد ترازو می تواند کلیه مبالغ پرداخت شده به وسیله مشتری را به این منظور مطالبه نماید.

ماده ۱۲) امکان بحث و تبادل نظر در سایت

  • چنانچه در سایت امکان بحث و تبادل نظر با سایر کاربران، ثبت نظرات، پیشنهادات و سؤالات فراهم شود. در این صورت کاربران موظف هستند از درج هرگونه مطالب مغایر با اصول قانونی، عرفی و اخلاقی، استفاده از الفاظ رکیک، توهین به مقدسات، مقامات، اشخاص و قومیت‌ها، هرگونه تبلیغات، الفاظ افترا آمیز، درج لینک و آدرس سایت‌های دیگر، درج شماره تلفن، ایمیل و اطلاعات تماس به عنوان نظر، مطالب تهدید کننده حریم خصوصی افراد یا حقوق مالکیت فکری، درج نام کاربری افراد در سایت‌های مختلف مانند آی‌دی تلگرام و … و هرگونه مطالب ناشایست دیگر جداً خودداری نمایند، در غیراینصورت کلیه مسئولیت و عواقب قانونی آن بر عهده ایشان می باشد.
  • ترازو در نشر یا عدم نشر نظرات کاربران دارای اختیار کامل می باشد.
  • در صورتیکه کاربری نسبت به رعایت و ضوابط ترازو در درج نظرات توجه کافی نداشته باشد، ترازو مجاز است از دسترسی مجدد کاربر به سایت جلوگیری به عمل آورده و در صورت لزوم وی را تحت پیگرد قانونی قرار دهد.

ماده ۱۳) محتوای سایت

  • ترازو حداکثر تلاش خود را برای درج اطلاعات صحیح و روزآمد به کار می گیرد، با این حال درست بودن تمامی مطالب و بدون نقص بودن محتوای اطلاعات خود را تضمین نمی نماید.
  • ترازو در راستای افزایش آگاهی و اطلاع رسانی به کاربران سایت، نسبت به تهیه محتوای لازم اقدام نموده است. این اطلاعات توسط گروه تخصصی سایت و از منابع معتبر و با دقت در اعتبار آنها تهیه شده و به صورت مستمر از جهت درست و به روز بودن بازبینی می گردند. با این حال ترازو هیچ گونه مسئولیتی را در قبال محتوای این مطالب، اشکالات غیرعمدی و ایرادات نگارشی آن نمی پذیرد.
  • ترازو خود را مجاز می داند در هر زمان نسبت به تغییر محتوا و اطلاعات سایت و محصولات اقدام نماید.
  • درصورتیکه کاربران و اعضا محتوایی برای سایت ارسال نمایند، ترازو این حق را خواهد داشت تا نسبت به استفاده، تغییر، تصحیح و انتشار یا عدم انتشار آن تصمیم گیری و اقدام نماید. با این حال مسئولیت صحت و درستی مطالب تماماٌ به عهده فرستنده می باشد.
  • تمامی متون، طرح‌های گرافیکی، رابط کاربری، رابط بصری، عکس، علائم تجاری، کد‌ها و در مجموع “محتوا”، از جمله ساختار، انتخاب، هماهنگی، بیان و تنظیم مطالب و محتوای موجود در سایت و برنامه متعلق به ترازو است. استفاده از خدمات ترازو و محتوای آنها، هیچ‌گونه حق مالکیت مادی و معنوی برای کاربر به وجود نمی‌آورد. کاربران فقط در صورت رضایت دارندگان خدمات یا به‌ واسطۀ قانون، مجاز به استفادهٔ مالکانه از آنها هستند. بنابراین هرگونه استفاده از محتواها، لوگوها و نماد تجاری خدمات بی‌اجازۀ مالک ممنوع است.

ماده ۱۴) تبلیغات ترازو

تبلیغات ترازو در چهارچوب کلیه قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران صورت می گیرد.

ماده ۱۵) مسئولیت ها و تعهدات

  1. هر گونه استفاده غیر متعارف، غیر مجاز و غیر قانونی از سایت توسط کاربران که منجر به آسیب، خرابی، از دست رفتن یا تغییر اطلاعات، افشای اطلاعات شخصی کاربران و سایر ضرر و زیان های احتمالی گردد، پیگرد قانونی به دنبال خواهد داشت.
  2. کاربران موظف به حفاظت از اطلاعات شخصی کاربری خویش بوده و مسئولیت تبادل هرگونه اطلاعاتی که از طریق شناسه کاربری و رمز عبور آن ها صورت می گیرد بر عهده آنان است.
  3. ترازو در قبال افشای اطلاعات کاربر در اثر قصور و یا ویروسی شدن سیستم کامپیوتری وی مسئولیتی نخواهد داشت.
  4. ما در تلاش دائمی برای ارائۀ خدمات دقیق و ایمن هستیم و امیدواریم بتوانیم با برطرف کردن نواقص، رضایت تمام کاربران را جلب کنیم اما جز در مواردی که صراحتاً در این سند ذکر شده، هیچ‌گونه تعهدی نسبت به سایر خدمات نداریم.
  5. سوءاستفاده از سرویس‌های ترازو به هر شکل، استفاده از اختلال سرویس‌ها، استفاده از برنامه‌های مخرب و جاسوسی، فسخ غیرمنصفانه قرارداد مربوط به ارائه خدمات، تلاش برای ورود به حساب‌کاربری، غیر از روش معمول برای کاربران، استفاده از ربات‌ها و هر نوع روش مخرب برای دسترسی به اطلاعات سایت، برنامه و محتویات آن از طریق هر سیستم و شبکه، ایجاد اختلال و تحمیل بار اضافی به هر یک از سرویس‌ها و سرورهای ترازو ممنوع است و ترازو درصورت مشاهده چنین فعالیت‌هایی از راه‌های قانونی، مورد را پیگیری می‌کند.
  6. استفاده از سرویس‌های ترازو در راستای نقض حقوق افراد و قانون جاری در کشور، ممنوع است و ترازو در این‌باره هیچ مسئولیتی ندارد.
  7. در صورت تخلف از این شرایط، ترازو حساب کاربر متخلف را مسدود می‌کند و مورد را به صورت قانونی پیگیری خواهد کرد.اگر اقدامات لازم در این راه بلافاصله انجام نشد، به این معنی نیست که تخلفات را نادیده گرفته‌ایم یا از احقاق حقوق مطرح‌شده دست کشیده‌ایم.

ماده ۱۶) استفاده از نام، عکس یا لوگو و تجربه خرید مشتریان

استفاده از نام، عکس یا لوگو و تجربه های مشتریان در ترازو، جهت معرفی و اشتراک گذاری تجربیات مشتریان در استفاده از خدمات ترازو با رضایت آنها و در چهارچوب قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران صورت می گیرد.

ماده ۱۷) حق مالکیت مادی و معنوی

کلیه محتوای سایت صرفاً متعلق به ترازو بوده و هرگونه کپی برداری و یا استفاده تجاری از آن بدون کسب مجوز مکتوب از ترازو غیر مجاز بوده و پیگرد قانونی به همراه خواهد داشت. همچنین استفاده شخصی از این محتواها صرفاً با رعایت حقوق مالکیت فکری ترازو و قید منبع مجاز می باشد.

ماده ۱۸) اختیارات ترازو

  1. ترازو خود را مجاز و مختار می داند که نسبت به ایجاد تغییرات دلخواه در سایت از جمله تغییرات فنی و ظاهری، تغییر خدمات و نحوه ارائه آن، تغییر محتوا و اطلاعات سایت، تغییر در سیاست ها، حقوق و قوانین اقدام نماید.
  2. ترازو در هر زمان اختیار دارد بنا به مصالح خود، ارائه سرویس به مشتریان و برقراری ارتباط با آنان را متوقف و نسبت به تغییر یا حذف کلیه مطالب یا خدمات خویش اقدام نماید. با این حال چنانچه پیش از این اقدامات، توافقی جهت ارائه خدمت بین ترازو با مشتریان منعقد شده باشد، شرایط بقا یا فسخ آن در چارچوب همان توافق و شرایط استفاده از خدمات سایت خواهد بود و اطلاعات مشتریان همواره در چارچوب مقررات قانونی محرمانه تلقی می شوند.
  3. ترازو به جز آدرس www.etarazoo.com هیچ گونه مرجع رسمی دیگری ندارد. درصورتیکه ترازو بخواهد از طرق دیگری با مشتریان خود ارتباط برقرار نماید، حتماً آن را به صورت رسمی اطلاع رسانی خواهد کرد لذا در مقابل زیان های ناشی از تماس مشتریان با هرگونه راه ارتباطی غیرمجاز که از نام ترازو استفاده نموده باشند، پاسخگو نخواهد بود.
  4. مطالب ذکر شده در این سند دائمی نیستند و ممکن است با تغییر در سیاست‌های ترازو، دستخوش تغییر و تجدید نظر شوند. در صورتی که این تغییرات مهم باشند، از طریق حساب کاربری به همۀ کاربران اطلاع داده خواهد شد؛ در غیراینصورت صرفاً به روز رسانی این سند در سایت انجام خواهد شد. ما به صورت مستمر در تلاشیم که سرویس‌های خود را بهبود بخشیم، در همین راستا ممکن است ویژگی‌ها یا عملکردهایی را اضافه یا حذف کنیم، یا صرفا محدودیت‌های آن را کاهش داده یا محدودیت جدیدی اضافه کنیم و همچنین ممکن است یکی از سرویس‌های خود را به‌طور کامل متوقف کنیم یا به حالت تعلیق در آوریم. تلاش ترازو اعمال تغییراتی در جهت رضایت کاربران است اما تصمیم به ادامهٔ استفاده از سرویس‌های تغییر یافته با شخص شماست.
  5. در صورت نقض هر یک از موارد مندرج در این سند، ترازو اختیار حذف نام کاربری و حسب مورد فسخ یکطرفه قرارداد همکاری را دارد. در این صورت مشتری حق هیچ گونه اعتراضی ندارد و حذف نام کاربری یا فسخ قرارداد به منزله صرف نظر کردن ترازو از اقدامات قانونی علیه مشتری نخواهد بود.

ماده ۱۹) نحوه پایان‌دادن به استفاده از ترازو

اگر تصمیم به عدم استفاده از سرویس‌های ترازو گرفتید، حتما با ما تماس بگیرید. پس از تماس، حساب کاربری شما مسدود می‌شود. اما برخی اطلاعات مانند اطلاعات کاربری و تراکنش‌های مالی به دلایل قانونی قابل حذف نیست و در سرورهای ترازو نگه‌داری خواهند شد.

ماده ۲۰) قوانین سایت ترازو مشتمل بر ۲۰ ماده و تبصره های آن می باشد و مشتری با علم و آگاهی از تمام قوانین نسبت به دریافت خدمات اقدام می نماید و لذا هرگونه ادعایی در خصوص عدم اطلاع از قوانین، فاقد وجاهت قانونی بوده و ترازو مسئولیتی در برابر آنها ندارد. این سند بخشی از شرایط استفاده از سرویس‌های ترازو را تشکیل می‌دهد. سوالها، انتقادها و پیشنهادهای خود را از طریق ایمیل یا تلفن با ما در میان بگذارید. مطمئن باشید که در اسرع وقت به شما پاسخ می‌دهیم و از نظرات مفید شما در بهبود خدمات خود استفاده می کنیم.