قرارداد ادمین اینستاگرام

قرارداد ادمین اینستاگرام

22 شهریور 1400
  /  
منتشر شده در مقالات
،
استارت آپ
،
قرارداد
،

امروزه شبکه‌ی اجتماعی اینستاگرام به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین پلتفرم‌های ارتباطی برای ارتباط با مخاطبان، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و صاحبان کسب‌وکارها به مدیریت آن بسیار اهمیت می‌دهند.

یک صفحه‌ی اینستاگرام به یک ادمین فعال و متخصص نیاز دارد تا بتواند در میان رقیبان تجاری رشد کند و مجموعه یا شرکت را به سودآوری برساند. به همین دلیل در این مقاله به قرارداد ادمین اینستاگرام خواهیم پرداخت تا ببینید یک قرارداد ادمین اینستاگرام چه ویژگی‌هایی دارد و وجود چه بندهایی در آن الزام‌آور است.

ذکر مشخصات طرفین

اگر به‌عنوان مدیر یک کسب‌وکار یا مدیر یک فروشگاه آنلاین قصد دارید برای صفحه‌ی اینستاگرام خود ادمین انتخاب کنید، لازم است بدانید بسیاری از شرکت‌های تبلیغاتی با دریافت مبالغی می‌توانند مدیریت شبکه‌ی اینستاگرام شما را بر عهده بگیرند.

بنابراین در ابتدا باید بدانید که ادمین اینستاگرام شما یک شخص حقیقی یا شرکت حقوقی است. اگر ادمین شما یک شخص حقیقی باشد لازم است تا اطلاعات کامل ادمین را که منطبق بر مشخصات شناسایی او باشد، دریافت کنید. اطلاعات تماس و آدرس محل سکونت نیز دو گزینه‌ی ضروری هستند که باید در قرارداد ادمین اینستاگرام درج شوند.

درصورتی هم که ادمین شما یک شرکت حقوقی باشد لازم است نام ثبتی، کد ثبتی، کد اقتصادی و آدرس دقیق محل شرکت در قرارداد ادمین اینستاگرام قید شود.

موضوع فعالیت

در بخش بعدی باید به سراغ وظایفی بروید که می‌خواهید به ادمین پیج محول کنید؛ باید در قرارداد ادمین اینستاگرام به‌وضوح ذکر شود که موضوع فعالیت پیج چیست و ادمین در طول روز، هفته و یا ماه موظف به انجام چه اقداماتی است.

همچنین بهتر است مشخصات صفحه در زمان انعقاد قرارداد مثل تعداد پست‌ها، تعداد فالوور و فالویینگ را در قرارداد ادمین اینستاگرام ذکر کنید تا رشد یا سقوط صفحه در درازمدت قابل ارزیابی باشد.

توضیح اصطلاحات

در بخش بعدی لازم است اگر در زمینه‌ای فعالیت می‌کنید که دارای اصطلاحات غیرعمومی است، آن‌ها را برای ادمین توضیح دهید. به‌طور مثال اگر پیج شما یک پیج تبلیغاتی است و از مخاطبان خود تبلیغات دریافت می‌کند، بهتر است برای ادمین مشخص کنید که معنی دقیق «ارتباط همدلانه با مشتری» چیست و او در  زمان اخذ تبلیغات چگونه باید با مشتری بر سر قیمت و جزییات صحبت کند.

یا حتی اگر یک صفحه‌ی اینستاگرام در زمینه‌ای مثل موسیقی، تناسب اندام یا … فعالیت می‌کند، بهتر است برخی از اصطلاحات پرکاربرد را که ممکن است ادمین نسبت به آن‌ها آگاهی نداشته باشد، برای او روشن کنید.

مدت‌زمان قرارداد ادمین اینستاگرام

مثل تمام قراردادها بهتر است در قرارداد ادمین اینستاگرام هم مدت‌زمان دقیق قرارداد ذکر شود. اگر قرار است ادمین برای مدت مشخصی مدیریت صفحه‌ی اینستاگرام را بر عهده داشته باشد، باید تاریخ شروع قرارداد با ذکر عدد تا تاریخ اتمام آن در قرارداد مشخص باشد.

اگر هم مدت‌زمان قرارداد و همکاری شما با ادمین مشخص نیست و می‌خواهید بر اساس آزمون‌وخطا و نتایج به‌دست‌آمده تصمیم به ادامه‌ی همکاری بگیرید، بهتر است تمام شروط موجود در قراراد ذکر شود. مثلا بنویسید در مدت‌زمانی نامشخص درصورتی که بازدهی پیج اینستاگرام به شرایطی خاص برساند، صاحب پیج می‌تواند همکاری را تمدید کند در غیر اینصورت حق پایان همکاری برای طرفین محفوظ است.

انتظارات و تعهدات

دو طرف قرارداد باید انتظارات خود را از همکاری با یکدیگر در قرارداد درج کنند. این کار باعث می‌شود تا دو طرف با آگاهی از انتظارات یکدیگر به تعداتشان پایبند باشند. به‌طور مثال ادمین می‌تواند انتظار داشته باشد حقوقش سر وقت پرداخت شود و مدیر صفحه هم متعهد می‌شود تا پرداخت حقوق سر وقت باشد.

در مقابل مدیر صفحه ممکن است انتظار خود از فعالیت پیج را ارتباط درست و مودبانه با مخاطبان ذکر کند و بر همین اساس ادمین پیج متعهد می‌شود در هر شرایطی با مخاطبان محترمانه برخورد کند.

تعهد محرمانگی

ادمین پیج پیش از آنکه مدیریت پیج اینستاگرام را بپذیرد، باید متعهد شود که اطلاعات کاربردی پیج و همچنین ترفندهای جذب مخاطب را نزد دیگران افشا نکند. این تعهد باعث می‌شود صاحب صفحه بتواند درصورت لورفتن اطلاعات محرمانه‌ی صفحه، نسبت به قطع همکاری یا جریمه‌ی ادمین اقدام کند.

همچنین اطلاعات مخاطبان نیز ازجمله اطلاعات محرمانه‌ای است که ادمین باید برای عدم انتشار آن‌ها تعهد کند.

مالکیت محتوا

گاهی دیده می‌شود که صاحب صفحه در ازای استخدام ادمین، از او انتظار تولید محتوا را هم دارد. در قرارداد میان ادمین و صاحب صفحه باید مشخص شود که مالکیت محتوای تولیدی مربوط به کیست و چه کسی حق دارد از محتوای تولیدی بهره‌برداری کند.

تعیین شاهد یا داور

معمولا در قراردادهای مختلف افرادی به‌عنوان شاهد انتخاب می‌شوند تا بر روند انعقاد قرارداد نظارت داشته باشند و درصورت ایجاد اختلاف بتوانند اختلافات پیش آمده را حل‌وفصل کنند.

برای این کار لازم است تا شاهد یا شاهدها پای تمام صفحات قرارداد را امضا کنند و نسبت به قوانین و تعهدات آگاهی داشته باشند. توجه داشته باشید که انتخاب تعداد شاهد بر اساس ارزش قرارداد باید متغیر باشد.

به‌طور مثال برای قرارداد ادمین اینستاگرام که از ارزش مالی بالایی برخوردار نیست، نیازی به انتخاب سه یا پنج شاهد نیست و تنها یک شاهد به‌منظور جلوگیری از مشکلات احتمالی کفایت می‌کند.

اما در قراردادهایی که ممکن است ارزش مالی فراوانی به ارمغان بیاورند، شرط عقل این است که از سه تا پنج شاهد را برای انجام آن انتخاب کنید.

شرایط اضطراری

باید در قرارداد ادمین اینستاگرام شرایط اضطراری و غیرقابل پیشبینی را لحاظ کنید. مثلا باید مشخص کنید درصورتی که حادثه‌ی غیرمترقبه‌ای برای ادمین به‌وجود بیاید، یا پیج توسط اینستاگرام بسته شود، تکلیف قرارداد ادمین اینستاگرام چه خواهد شد و طرفین چگونه باید تعهدات خود را به‌جا بیاورند.

راه ارتباطی

مدیر صفحه و ادمین سایت به‌طور روزانه با هم ارتباط دارند. بهتر است تمام این ارتباطات در بستری صورت بگیرد که بتوان آن‌ها را آرشیوسازی کرد. درصورت این امکان اگر مشکلی حقوقی برای طرفین پیش بیاید، می‌توانند با استناد به مکالمات انجام‌شده، به حقوق خود استناد کنند. به‌یاد داشته باشید که رسمی‌ترین راه ارتباطی برای ارتباط میان کارمند و کارفرما ارتباط از طریق ایمیل است. مبحث آرشیوسازی هم می‌تواند در قرارداد ادمین اینستاگرام قید شود.

تعداد نسخه‌های قرارداد

در تنظیم قرارداد ادمین اینستاگرام حتما باید یک نسخه از اصل قرارداد در اختیار طرفین قرار بگیرد تا درصورت بروز هرگونه مشکلی بتوان به آن استناد کرد و طرف مقابل را نسبت به انجام تعهداتش موظف کرد.

سخن پایانی

پلتفرم حقوقی ترازو به‌عنوان یک مرجع حقوقی معتبر برای کسب‌وکارهای آنلاین می‌تواند در تنظیم قراردادهای مختلف مثل قرارداد ادمین اینستاگرام از شما پشتیبانی کند. ما در پلتفرم ترازو به‌دقت مفاد لازم برای نگارش قرارداد ادمین اینستاگرام را برای شما لیست می‌کنیم و درباره‌ی نحوه‌ی همکاری با ادمین به شما مشاوره خواهیم داد.

در پلتفرم حقوقی ترازو نمونه‌هایی از قراردادهای مختلف وجود دارد که می‌توانید با استناد به آن‌ها از امنیت‌شان برای انجام هر همکاری مشترک، مطمئن شوید. نمونه‌ی قرارداد ادمین اینستاگرام نیز ازجمله نمونه‌قراردادهایی است که می‌توانید در سایت ترازو با آن آشنا شوید و برای انعقاد قرارداد با ادمین یا ادمین‌های صفحه‌ی اینستاگرام خود از آن استفاده کنید.

به یاد داشته باشید که اولین رمز هر تجارت و همکاری، تامین امنیت حقوقی طرفین است. امنیتی که ما برای شما به ارمغان خواهیم آورد.

۳.۹/۵ - (۷ امتیاز)

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *